God Of War İnceleme! |
Reklam/Sponsor
2018’in beklenen oyunları arasında yer alan ve çıkış yapması ile oyuncuların yoğun ilgisiyle karşılaşan God of War, ülkemizde ve dünyada oldukça popüler bir konumda yer alıyor.
Sadece PlayStation 4 platformuna özgü olarak geliştirilen God of War, 20 Nisan’da çıkış yaptı. Uzun bir süredir beklenen ve oyuncuların yoğun ilgiyle takip ettiği oyun, grafikleri ve içerikleri ile herkesi büyüleyecek özelliklere sahip. PlayStation 4 platformu için özel olarak geliştirilen yapım, yaklaşık 46 GB gibi bir dosya boyutuna sahip. Yayınlanan fragmanlarda da oyunun ne kadar kaliteli grafiklere ve ne kadar zengin bir içeriğe sahip olacağını zaten az çok tahmin edebiliyorduk. God of War yayınlanması ile onlarca farklı inceleme platformunun merceği altına girdi. İnceleme puanlarında neredeyse tam puan alarak bekleneni fazlasıyla karşılamayı başaran yapım, bir haftadır ülkemizde ve dünyada ilgiyle oynanıyor. Oyuncuların bildiği üzere God of War serisi her zaman oldukça hareketli ve güçlü bir yapı üzerinde olmuştu. Ancak yeni God of War oyunu eski serilerinin de ötesine hatta dışına çıkarak daha gelişmiş grafiklere sahip oldu. Oldukça sağlam ara sahnelere sahip olan yapımda, aksiyon ve gerilim adeta tavan yapıyor. Lafı daha fazla uzatmadan oyunun giriş kısmından itibaren anlatmaya başlayalım. Oyunun giriş sahnesinde karakterimiz olan Kratos, bileğindeki bandajları açıyor. Bu arada oyun içerisinde sık sık ara sahnelerinde karşımıza çıkacağını burada belirtelim. Bu sahnede kamera açıları o kadar mantıklı ki Kratos’un yüz mimiklerinden ne düşündüğünü dahi anlayabiliyoruz. Bu sahnede Kratos görünmeyen bir cismi yakalamaya çalışıyor ancak bunu başaramıyor. Oyun içerisinde Kratos’la soğuk bir bölge olan İskandinav mitolojisine giriş yapıyoruz. Bu bölgede soğuk kelimesi hafif kalır aslında. Neyse, bu bölge de Odin ve Thor’un hüküm sürdüğü oyun içerisinde bilgilendirme olarak oyunculara sunuluyor. Kratos ise hayata yeni bir başlangıç yapmak ve bir insan gibi hayatını sürdürmek için bu bölgeye yolculuk yapıyor. Daha sonra Kratos’un karısı hayatını kaybediyor ve tam anlamıyla Kratos’un dünyası kararıyor. Kratos’un karısının cenazesi düzenleniyor ve oyun başlıyor. Cenaze töreni bitti ve Kratos’un karısı yakıldı. Kratos ve oğlu Atreus annesinin küllerini savurmak için en yüksek tepelerden birine doğru yolculuğa çıkıyorlar. Hatırlayacağınız üzere geçmiş seriler de Kratos’u öfke ayakta tutuyordu. Ancak 2018 model olan God of War’da durum böyle değil. 2018 God of War’da Kratos kendi günahları ile karşı karşıya geliyor ve bu durumda oldukça ilgi uyandırıyor. Diğer serilerde olduğu gibi karakterimiz Kratos somurtkan ve ciddi yapısını korumaya devam ediyor. Buna ek olarak karakterimizin eski bir katil olduğunu da belirtelim. Karakterimizin eski versiyonlarına bakınca aradaki tek farkın hayattan biraz daha bezmiş olduğunu söyleyebiliriz. Oyunun temel yapısı eski versiyonlar ile hemen hemen aynı özelliklere sahip. Zaten eski serilerde oyuncular en çok yapıyı beğenmişti. Oyunun yeni versiyonunda da bu özelliğin değişmemesi beğenilen bakış açısını korumuş. Oyun içerisinde birbirinden farklı kamera açıları bulunuyor. Bu kamera açıları aksiyon sahnelerinde oldukça fazla işimize yarıyor. Oyundaki ara sahneler ve keşif sahnelerinin geçişleri tam anlamıyla titiz bir çalışmanın eseri olarak karşımıza çıkıyor. Başarılı yapımda kameranın kuş bakıcı ile etrafta turlaması ve aksiyonun içerisine bizi götürmesi de oyuna farklı bir hava katmış doğrusu. Özellikle oyun sabit bir kameranın bulunmaması bizler için tadından yenmez bir nimet oluyor. Yapımdaki kameralardan biri sanki Kratos’a sarılmış bir şekilde karşımıza çıkıyor. Yani sanki Kratos’un gözünden olaylara dahil oluyormuşuz gibi bir bakış açısı bizlere sunuluyor. Bahsettiğim bu kamera, dev yaratıklarla savaşacağımız zaman oldukça fazla işimize yarayacak. Oyundaki aksiyon sahnelerine gelecek olursak, dediğim gibi oyunda birçok farklı kamera açıları bulunuyor. Bu kamera açıları bizler için dövüşlerin akıcı bir hal almasını sağlıyor. Buna ek olarak karakterimizi rahat kontrol etme imkanı da sunduğunu söylesek pek de yanlış olmaz. Oyun içerisinde hafif ve ağır olmak üzere iki farklı saldırı türümüz var. Oyuncular bu saldırı türleri ile akrobatik hareketler yapabilir ve yaratıkları şaşırtarak saldırılar yapabilirler. Bunlara ek olarak oyuncular çeşitli saldırıları birleştirerek kombo saldırılar da gerçekleştirebilirler. Savaş sırasında durabiliyor ve çeşitli vuruş tekniklerini kullanabiliyoruz. Tabii bu tür özelliklere erişebilmiş olmamız gerekiyor. Buda savaştıkça mümkün oluyor. Oyun içerisinde çeşitli infazlar da gerçekleştirebiliyor ve rakiplerimizi devirebiliyoruz. Savaş sırasında eğilerek ya da takla atarak düşmanlarımızın saldırılarından kaçabiliyoruz. Tabii zamanlamayı doğru ayarlayabilirsek saldırılardan kaçabiliyoruz. Zamanlamayı doğru ayarlayamazsak darbe alıyoruz. Savaşlar sırasında karakterimizin yeterli öfke seviyesine ulaşmış olması gerekiyor. Eğer yeterli öfkeye ulaşmışsak rakiplerimize karşı etkili saldırılar gerçekleştirebiliyor ve düşmanı bir yandan parçalarken diğer yandan da kendi canımızı yenileyebiliyoruz. Yaptığımız savaşlarda elimizdeki silahlarda hayati önem taşıyor diyebiliriz. Oyunun ilk aşamalarında birincil silah olarak düşmanlarımızı dondurma özelliğine sahip olan bir buz baltası kullanıyoruz. Bu balta genellikle elimizde yer alırken, dilediğimiz zamanlarda da baltayı etkili bir şekilde fırlatarak düşmanlarımıza etkili saldırılar gerçekleştirebiliyoruz. Burada şunu özellikle belirteyim: baltanızı fırlattıktan sonra sizi koruyacak yumruklarınız ve kalkanınızdan başka bir şey bulunmuyor. Tabii yumruklarınızla da düşmanlarınıza zarar verebilirsiniz. Ancak etkili zararlar vermek istiyorsanız, baltanızın kıymetini bilin derim. Karakterimizin baltasındaki en önemli özelliğine paylaşayım. Thor’un çekici bilmeyen yoktur. Kratos’un baltası da Thor’un çekici gibi önüne gelen her şeyi delip geçerek size doğru geliyor. Tam bu esnada da hafif bir vızıltı gibi bir ses duyuyoruz. Bu sesin sona ermesiyle de balta karakterimizin eline gelmiş oluyor. Oyun içerisinde iki farklı yardımcımız bulunuyor. Bunlardan birisi baltamız olurken diğeri ise oğlumuz Atreus oluyor. Yapacağımız dövüşler sırasında bizim işlerimizi kolaylaştıracak olan Atreus, ok atmada oldukça iddialı özelliklere sahip. Bununla da yetinmeyen Atreus hayvanları çağırabilir, düşmanı sabit tutabilir, emrimiz ile beraber düşmanların üzerine ok yağmuru yapabilir. Atreus’un bu özellikleri oyuna da dinamik bir yapı kazandırmış diyebiliriz. Oyundaki dövüş mekanikleri diğer oyunlardaki kadar derin olmasa da serinin en sağlam dövüş mekaniklerine sahip diyebiliriz. Atreus’un bu tarz özelliklere sahip olmasının altında da çeşitli nedenler bulunuyor. Karakterin çocukluğundan beri bir yere tıkılıp uzun süre orada alması en önemli nedenler arasında gösteriliyor. Daha sonra da bu karakter babasının izinden gitmeye karar veriyor. Oyunda keşif yaptığımız sıralarda bu karakter işlerimizi oldukça kolaylaştıracak. Atreus oyunun başından sonuna kadar yaptıklarından memnun olarak boy gösteriyor. Bazı konularda Atreus ve Kratos ayrı düşünse de Kratos oğlunun kendisine tavır almaması için elinden geleni de yapıyor. Oyundaki karakter gelişimi biraz zayıf olsa da, oyun genel olarak mükemmel bir haldedir. Özellikle senaryosu bakımından kusursuz görünen yapım, oyuncuların beklentisini de karşılıyor. Unutmadan belirtelim: Atreus babasına karşı korku ile karışık bir saygı duyuyor. Kratos’un bir hareketi ile Atreus bir yeri yerle bir edebilir derecede özelliklere sahip. Oyun içerisinde karşımıza çıkan bazı diyaloglarda bize aksiyonu ve gerilimi unutturup, yerine eğlenceyi getirebiliyor. Kareografi açısından da etkileyici özelliklere sahip olan yapım, atmosferi ve çevre tasarımı ile beğenileri toplamaya devam ediyor. Geçmiş serilerinden daha kaliteli ve daha ilgi çekici özelliklere sahip olan yapım, oynanış mekanikleri bakımından da oyuncuların beklentisini fazlasıyla karşılıyor. Oyun içerisinde sıkılmak ya da bıkkınlık geçirmek mümkün değil diyebilirim. Oyun içerisinde sayısız yan görev ve geniş bir içerik bulunuyor. Detaylı çevre tasarımı ve farklı kamera açıları oyunculara aksiyonu en iyi şekilde hissettiriyor. Oyundaki keşif alanları da bizleri büyüleyecek içeriklerden oluşuyor. 20 Nisan’da PlayStation 4 platformuna çıkan başarılı yapım, inceleme puanlarıyla bekleneni vermeyi başardı. Artıları Sürükleyici bir yapı Kaliteli efektler Kaliteli içerik Sağlam oynanış mekanikleri Serinin en başarılı oyunu Eksileri Bazı canavarların geç ölmesi
|
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): |
1 Ziyaretçi |