Merhaba, hala wasdzone forumuna kayıt olmadın mı? Kayıt ol  


Sunucu Listesi - wasdzone Forum
Sıra: Durum: Oyun: Sunucu Adı:
IP:
Oyuncular:
Harita:
Seçenekler:
1 Kapalı wasdzone Jailbreak 185.198.75.2:27015 0/0 - - -
2 Kapalı wasdzone MG 185.198.75.12:27015 0/0 - - -
    Toplam sunucu: 2     Toplam oyuncu: 0     Toplam kapasite: 0     Toplam boş kapasite: 0     Doluluk Oranı: 0 %     Rekor Oyuncu: 83

Forum İstatistikleri

13,000 Members,   3,239 Topics,   22,892 Replies,   Latest Member is ArmandoVew


  İstemci Güncellemesi Açık Beta süreci başladı
Gönderen: Lixue_ - 17-11-2016, Saat: 00:09 - Cevaplar (1)

İstemci Güncellemesi Açık Beta süreci başladı

Hemen indirip (yaklaşık 1,5 GB) hextech'in büyüsüyle istemcini baştan aşağı değiştir. Başvuru veya kayıt işlemleriyle uğraşmana gerek yok; sadece LoL'ü çalıştır ve karşına çıkan açılır penceredeki indir düğmesine tıkla. Alfaya zaten kayıtlıysan alfa istemcin kendiliğinden betaya yükselecek.


İndirmeye başlamadan önce hatırlatalım; beta sürecinde istemci hataları üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Güncellenen istemcide bazı özellikler henüz bulunmuyor (örneğin İzleyici Modu). Önümüzdeki yamalarda bu özellikleri de ekleyeceğiz. Üstteki videoda görünen havalı animasyonların bazılarını da istemcide göremeyeceksin. İstemcinin bazı bölümlerini açmamız ve optimizasyon çalışmalarını tamamlamamız birkaç yamayı alabilir; yani şimdi yükseltmeye karar verirsen biraz anlayışlı olmanı rica edeceğiz. 

Açık beta ile birlikte Oyun Tekrarı özelliği de bölge bölge açılmaya başlayacak. Oyun Tekrarı yalnızca güncellenen istemcide bulunan bir özellik. Bütün oyuncuların kullanımına açılmadan önce güncellenen istemciye katılmaya karar veren oyuncuların açık beta süresince Oyun Tekrarı'nı test etmesi çok faydalı olacak.

Mevcut istemcinin temel özelliklerinin tümünü güncellenen istemcide verimli bir şekilde çalışır hale getirene kadar beta süreci devam edecek. Ardından mevcut istemciyi tamamen rafa kaldıracağız. Bu süreç içinde küçük ayarlar, performans geliştirme çalışmaları ve görsel rötuşlar yapmaya devam edeceğiz. 

[Resim: client_alpha_icon.jpg&resize=80:]
Son olarak alfa süresince canla başla bize destek veren testçilerimize ufak bir teşekkür etmek istiyoruz. Bunun için alfaya katılanlara özel bir sihirdar simgesi yaptık. İstemciyi daha ileri taşımamız için onların katılımı ve geribildirimleri çok değerliydi. 15 Kasım'a kadar alfa sürümüne giriş yaptıysan sen de bu simgeye sahip olacaksın!

Continue reading..

  11 Maddeyle Gümüşten Global Elite Çıkarabilecek Okunmuş CS:GO Tavsiyeleri
Gönderen: Lixue_ - 16-11-2016, Saat: 17:33 - Cevaplar (1)

Şu sıralar yeniden askerlik görevimizi 1.6’dan sonra CS:GO ile devam ettiriyoruz değil mi? Bitmedi gitti arkadaş şu oyun. 17 sene oldu hala ''birikin sizin için c4 kiriyim ifinim''… Neyse CS:GO oynarken şunları siz de yapıyorsanız ya da yapanları görüyorsanız ''söyleyin yapmasınlar'' dediğimiz bazı kusurlu hareketleri sizler için araştırdım...

1. No Cyka

En önemli altın kural! Ruslarla arkadaşlık kurmayın ya da oyununuza gelirse tüm iletişim yollarını kapatın, olmuyorsa one munit deyip geçin. Fotoğraf yetmez dedim bide video koydum  Smile 




2. Kim la o arkamdan flash atan ?

Milli harita Dust2’de Terörken takım halinde B rush denildiyse en arkada rush sırasında flash atan çocuk seni biliyoruz… Her yıl o atılan flash ile binlerce rush heba oluyor.

[Resim: flashblind.jpg]


3. Hanım koş bodrumdan keleşi getir evi üstüne yapacağım! 

Kantinde simit ayran alacak paran yok Stattrak AWP alacağım diye yüzlerce lira bir kostüme gömme. Vallahi bir işe yaramıyor bizzat denedim.


[Resim: jj(7).jpg]

4. Dolar yükseliyor dikkat! 

CT tarafındayken kask+yelek için 1000$ harcama. Dolar olmuş 3 tutarlı ol biraz. Al 650$’a yelek hem sıcak tutar üstüyle de dönüşte ekmek falan alırsın.


[Resim: 12(20).jpg]


5. Ne kesiyonuz bu bayram? Tavuk…

Yapmayın, deathmatch oynarken 1 puan da şuradan kırayım diye kaçırılan skorları hatırlayın. O tavuğun çıkardığı sesler, tüylerinin uçuşu evet anlayamıyoruz…


[Resim: 14(7).jpg]


6. Şimdi sakin ol ve bırak o silahı yere evlat... 

Geçen gün 3 mermi sıkıp sonra şarjör değiştirirken ölen sendin di mi? Bazen çok da şaapmamak lazım, harca bitsin şarjörü öyle değiştir.


[Resim: 15(3).jpg]


7. Kimse benden hızlı silah çekemez! 

Oha AK47’de indirim varmış hemen almam lazım! Evet, seni de unutmadık. Tüm takım eco, açlıktan boğazlar kokuyor, sen AVM’de indirim görmüş Merve gibi atlıyorsun hemen. Bekle bi bak millet alabiliyor mu? Çocukken de böyleydin. Ekmek almaya gönderirlerdi, kalanla illa sakız alırdın. O para harcanacak!


[Resim: eco.jpg]


8. Bilgisayar kasmasa TK alacağım da işte kaçtı hepsi...

Nasıl ya nasıl abiiiii?!? 90 vurdum ona ben nasıl ölmez?! Info’yu alıp çıkar tararsın asist bile yazmaz üstte… Sen kendini biliyorsun, yapma!




9. Bir ses duydum sanki?!

Info demişken; son adam B gidiyordu c4 kuracak koş! Gitmedi…


[Resim: c4(1).jpg]


10. İlk el armorsuz uzuna geleceğiniz gün gibi sevdim dünyayı


Dust2’de ilk el uzun rush deyip ağzının suları akarken armorsuz bedene gelen ışid bombası… Kafası kesik tavuk gibi koşmayın, bekleyin 1.50 gibi falan girin, el ele tutuşun, geri sayımlar yapın falan.

[Resim: 17(3).jpg]


11. Elin oğlu yapıyor ben de yaparım ne var? 

Biliyorum o videoları sen de izledin. Ama dereceli oynarken Inferno’da tavuğun üstüne c4 kurmaya çalışma. Ne çektin be tavuk… 


[Resim: 18(2).jpg]

Continue reading..

Big Grin Çok güldüm :D
Gönderen: Lixue_ - 15-11-2016, Saat: 18:13 - Cevaplar (1)

İnternetten bulduğum CSGO ve CS 1.6 ile ilgili ibretlik sözler  Smile



-Kalbine kurdugum c4 u defunse edecek kadar adi isen,ellerim consoleye disconnect yazacak kadar asildir

-EğeR 1 qün Cs'De öLürSem ßéNi ßıRaKıN éLi aLın..!!

-Kızlara Head$HoT , aiLeme baN , oKuLa KiCK , HaYaTa quiT CéKTiM


>Girdim Dün Servera Baqtım Wallcılar Burada, Seni Gördüm Elim Kaydı Bütün wallcular yana yattı 
[b]>İçimde hiç patlamayan bir C4 var.Defuse kit'im olurmusun 
[/b]

>Seni seninle yaşamak varken, sensiz wallcılarla yaşamak zoruma gidiyor.. 

>Ölüm, ölüm dediğin nedirki gülüm, ben senin için C4 kurmayı göze almışım..

>Seni her düşündüğümde bir terörist wuruyorum.. Benim artık top15'de adım var.. 

>Bir ak47 mermisi seni seviyorum anlamı taşısaydı, ven sen bana seni ne kadar sevdiğimi soracak olsaydın, inanki admin beni serverdan banlardı..

>Hani ak47 vardır hs anlatır hani hileci vardır speed anlatır birde aşk vardır beni hayattan banlatır seni seviyorum.. 

>Bir awp mermisi olmak isterdim. Neden mi? Düşmanın seni awp ile wurduğunda vücudunun derinliklerine girip bir daha hiç çıkmamak için..

>Round nedir ki? başlar biter. 
[b]Ak47 nedir ki? Hs atar gider. 
C4 nedir ki? patlar biter. Ama sana olan kurşunlarım sonsuzdur, ancak sizin basede biter
[/b]

Continue reading..

  CSGO Belli Maplardaki Yerlerin İsimleri (Bilmeyenlere)
Gönderen: Lixue_ - 15-11-2016, Saat: 18:08 - Cevaplar (9)

Merhaba arkadaşlar aşağıdaki resimde sizlere Counter Strike Global Offensive oyunundaki maplarinin belirli yerlerine verilen kısaltma isimlerinden bahsetmek istedim. Daha doğrusu öğrenmeniz için size bir resim ile bunu anlatmak istedim. Umarım yardımcı olmuşumdur. Bildiğiniz gibi oyun içerisinde rekabetçi moda girdiğinizde eğer tek girdiğiniz taktirde diğer 4 takım arkadaşınız farklı ülkelerden giren oyuncular oluyor bu yüzden oyun içerisinde ingilizce konuşmak zorunda kalıyorsunuz. Öldüğünüz zaman yada karşı takımdan bir oyuncuyu gördüğünüz zaman takım arkadaşlarına o kişinin yerini söylemeniz yani info vermeniz gerekiyor. Bu infolarda ise türkçe konuşmamanız gerekiyor aksi taktirde takım arkadaşlarınız sizi uyarır ya da oylama ile sizi serverdan atabilirler. Aşağıdaki resimde ise mapin belirli yerlerine verilen isimleri gösteriyor. Mid dediğiniz yer mapin ortası oluyor. Karşı takımdan bir kişiyi midde görürseniz takım arkadaşlarınıza one mid diyerekten onları uyarıyorsunuz.


[Resim: Dust-2-950x950.jpg]

Dust 2

[Resim: Mirage-950x950.jpg]

Mirage

[Resim: Cache.jpg]

Cache

[Resim: Inferno.jpg]

Inferno

[Resim: Overpass-.jpg]

Overpass


Kolay gelsin GLHF  Smile

Continue reading..

  CS Hakkında Bilinmeyen 10 Şey
Gönderen: Lixue_ - 15-11-2016, Saat: 17:59 - Cevaplar (2)

Counter Strike Hakkında Bilmediğiniz 10 Şey

1- 1999‘un başlarında, iki oyun geliştiricisi olan Minh Le ve Jess Cliffe, teröristler ile anti teröristlerin, kendi aralarında çatışma yapabilecekleri bir oyun geliştirmek istediler.   Bunun üzerine 19 Haziran 1999‘da yayınlanan ilk açık betayı oyuncu kitlesi çok sevdi. Fakat bu popülariteye rağmen, geliştiriciler oyun için hiç yeni bir harita yapmadı.   Çünkü oyun hayranları oyunu o kadar çok sevmişti ki, kendi oluşturdukları haritaları geliştiricilere gönderiyor ve oyun için o haritaların yayınlanmasını istiyorlardı.   Hayranların oluşturduğu popüler haritalar ise şunlar; Dust, Siege, Nuke ve ilk geliştirilen oyun ile birlikte gelen diğer haritalardı. Daha da yeni haritalar gelmeye devam ediyordu.   Kısacası, Counter Strike büyük bir başarıya imza atmıştı.   Half Life‘ın yapımcısı Valve ise bu mod’a karşı büyük bir ilgi duymuştu. Bunun üzerine Beta 4‘ün yayınlanması için Mod’un yapımcılarına yardım etme kararı aldı.   2000 yılının sonunda ise Valve, bu iki geliştirici ismi kendi bünyesinde işe alarak mod olmaktan çıkardığı Counter Strike‘ı ayrı bir oyun olarak yayınladı.   Oyun kısa sürede inanılmaz bir başarıya imza atarak çok tutuldu ve en popüler FPS oyunları arasındaki yerini en üst sıradan aldı.   Günümüze gelindiğinde ise Counter Strike, Global Offensive sürümü ile Steam‘de ki popüler oyunlar arasında en tepede yerini almış durumda.  


[Resim: Counter-Strike-Global-Offensive.jpg]

2- Counter Strike‘ın son sürümü olan Global Offensive‘de ki bazı şeyler , Left 4 Dead oyunundan alınmıştır.   Haritaları incelediğinizde bazı bölgelerin Left 4 Dead oyunundan alındığını çok rahat görebilirsiniz.Elbette bunlar birebir alınıp koyulmamıştır, ancak çok fazla benzerlik bulunmakta.  


3- Half Life 2‘nin Survivor isimli bir atari oyunu mevcuttur. Bunun gibi Counter Strike‘ın da, Counter Strike – Neo adı altında bir atari oyunu vardır.   2003‘te yayınlanan bu oyun sadece Japonya‘da oynanabiliyor. Japon oyunculara hitap etmesinden dolayı oyuncuların dış görünüşlerinden baya değişiklikler yapılmıştır.   Counter Strike‘ın Online 1, 2 ve Zombies adı altında 3 farklı oyunu daha bulunmaktadır.


[Resim: Counter-Strike-Global-Offensive1-1024x576.jpg]

4- 2009 yılında düzenlenen küçük bir Counter Strike turnuvasında iki Rus takımı olan Virtus.pro ve Forze arasında oynanan maçta sponsorlar farklı bir fikir ortaya atmıştır.   Oyunculara haber verilmeden turnuvaya çağırılan striptizciler ile oyuncuların dikkati dağıtılmaya çalışılmıştır.   Ancak bu hareket başarıya ulaşamamış olup ve oyuncular dikkati dağılmadan, gayet ciddi bir şekilde oynamayı başarmışlardır. Belki de kameralar karşısında oldukları için, böyle davranmış olabilirler.


5- Oyunda bir çok bot mevcut ve bu botların isimleri, gerçek insanların isimleridir. Örnek vermek gerekirse zor mod üzerinden bulunan botlardan Gabe, Gabe Newell‘in ismini taşımakta.   Dust, Dust 2 ve Cobblestone haritalarında bu haritaların oluşturucusu olan Dave‘in ismi de botlardan birine isim olarak verilmiştir.   En zor modda yer alan iki botun ismi olan  Minh ve Cliffe, ilk Counter Strike oyununun yapımcılarının ismidir.   Normal mod üzerinden yer alan Chris isimli bot ise, Aztec, Inferno ve Frantic gibi haritaların oluşturucusunun ismidir.

[Resim: Counter-Strike-Global-Offensive-Knife-1024x576.jpg]


6- Şimdi ise çok daha ilginç bir şeyden bahsedeceğiz. Oyunda sizi sinirlendiren birini, gerçek hayatta öldürmek?   2010 yılında Fransa‘da bir oyuncu, Counter Strike oynarken katıldığı bir maçta, diğer oyuncuyla tartışıyor ki bu günümüzde maalesef Counter Strike Global Offensive‘de neredeyse her oyunda meydana geliyor. Bunun üzerine birbirlerine bıçakla saldırıyorlar ve ilk oyuncu bıçaklanarak ölüyor.   Bu olaya aşırı derecede sinirlenen adam, tam 7 ay boyunca kendisini bıçaklayan kişiyi bulmak için çalışıyor ve sonunda izini buluyor.   Nerede yaşadığını öğrendikten sonra, evinin önünde pusuya yatıp, kapı açılınca elinde bıçakla üzerine atlıyor. Karşıda ki kişi şanslı ki bıçak kalbini sadece birkaç santimetre ile sıyırıyor, ölümden dönüyor.   Bir oyun ve 7 ay o öfke, sinir. Hayat gerçekten çok ilginç.


[Resim: Counter-Strike-Global-Offensive-Goose-1024x640.jpg]


7- En popüler harita olan Dust 2‘de A bomba plant kısmında “Goose” yazan graffitiyi görebilirsiniz.   Orada “Goose” yazmasının sebebi ise Counter Strike‘ın oluşturucularından biri olan Minh Le‘nin internet ortamında kullandığının nickinin “Goose” olmasıdır.

8- Amerika’nın Teksas eyaletinde 2007 yılında bir öğrenci kendi okulunun Counter Strike haritasını oluşturdu. Bu okul ise Virginia Tech katliamında 32 kişinin öldürüldüğü okuldu.   Okulunda yaşanan katliamdan dolayı sürekli korku halinde yaşayan çocuk, oyun üzerinde okulunun benzerini yaparak, teröristlere karşı savaşıp okulunu koruyacağını düşünmüştü.   Tabii olaylar yaşandıktan sonra çok hassas olan okul yönetimi bu haritayı gördüğünü anda polise ihbarda bulundu.   Polis ise oyunun terörizmle alakalı bir oyun olduğuna, ancak bu durumun çocuğu tutuklamak için yeterli bir sebep olmadığına karar verdi.   Bunun üzerine çocuk, okul yönetimi tarafından okuldan kovularak, başka bir okula gönderildi.   

9- Counter Strike oyununda bulunan bütün radyo komutları ve mesajlar oyun yapımcısı Jess Cliffe tarafından kaydedilmiştir. Yani seslerin hepsi aynı kişiye aittir. Eskiden bu sesleri değiştirip, kendi seslerimizi de koyardık.   Günümüzde Counter Strike – Global Offensive‘de ise sesler, ayrı ses aktörlerine aittir. İlk oyuna göre birçok ses değiştirilmiş olup, hala eski seslere de yer verilmekte. Mesela final de duyulan sesler hala aynıdır. Win!

[Resim: Counter-Strike-Global-Offensive2-1024x576.jpg]


10- Counter Strike Source‘da yer alan Inferno haritasında, ev içinde kazan dairesine benzeyen bir oda vardı.   Global Offensive‘de ise bu oda konulmamıştır veya unutulmuştur.   İlk başta bilerek konulmadığı düşünülmüştü ama oyuncular bunu Valve‘ye hatırlatınca, yayınlanan bir güncelleme ile o oda tekrar geri gelmiştir.   Source‘da odanın kapısı açık, girilebilecek şekildeydi, Global Offensive‘de ise kapı aralık bırakılmıştır. Ve giriş yapılamamktadır. Oda içinde bulunan kazan ise bir başka güncelleme ile Mirage haritasında bulunan CT alanındaki kamyonun kasasının içine koyulmuştur.


Continue reading..

  LoL Karakterler İle İlgili Ufak Bilgilendirmeler
Gönderen: BigThunder - 15-11-2016, Saat: 11:06 - Cevap Yok

Rengar ormanda gezer av arar. artık hiç bir av zevk vermez derken birden bir pence hisseder yüzünde ve sol gözü çıkar. bu gözü çıkaranın adı kha zix dir. 1gün boyunca gündoğumundan gün batımına kadar kapışırlar dövüşleri son bulmaz. rengar intikamını almaya yemin etmiştir. artık zevk alcağı bir av bulmuştur. 
oyunda rengarın karşısında khazix varsa rengar kolyesini fullediğinde khazix avı başlar ve khazixi öldürürse kolyesi khazix in kafası şekline dönüşür. yani kafasını koleksiyona katar. artık rengar ölsede kolyesinin stack leri düşmez. bunu not alın. rengarla khazx i counterlarsınız [Resim: smile.gif]


Sarah Fortune(namıdiğer Miss Fortune) ve onun cazibesine karşı koyabilen tek korsan kaptanı Gangplank bilgewater ın bağımsızlığı için birlikte savaşmışlardır.


Nasus ve Renekton kardeştir. Oyun içerisinde Nasus ve Renekton karşılıklı gelirse ekstra konuşmalar eklenir. renekton Gelburaya kardeşim acımayacak kafanı koparıcam gibi konuşmalar eklenir. 

Caitlyn ve Vi aynı şehirde suçluları ararlar. aynı takımda olduklarında ekstra bir pasif özellik açılır.

Lux ve Garen kardeştirler. 

Prens Jarvan (Namıdiğer Jarvan IV) ile Garensıkı dosttur. Demasia kralı ise Jarvan III dür. Yakında oyunda görürseniz şaşırmayın [Resim: smile.gif]). Xin Zhao (benim deyimimle Çinli ama Xin Zhao adı verilmeden önceki adı Viscero ) ise Jarvan III ün sadık hizmetkârı ve korumasıdır. Daha önceden Kral Jarvan II ye gelen bir oka atlamış ve zehirli oku kendi yemiştir.(afiyet olsun dediyseniz .... ) Jarvan II nin ölümünden sonrada aileye hizmet etmeye devam etmektedir.

Graves ve Twisted Fate pokerde aynı masaya oturmuştur ve ikiside 4 As açmıştır [Resim: biggrin.gif] ikiside ayrı 3kaatçıdır. Bu olaydan sonra ortaklık kurarak kumarhanede dolandırıcılık yapmışlardır. Twisted fate daha sonra para karşılığı graves i eleverir. Graves de Twisted Fate in efsaneler liginde olduğunuöğrenince intikam için lige katılır.

Oyun içerisinde Twisted Fate stun atan sarı kartıyla karşıdaki graves i vurursa bir iki tane konuşma yapar.


Morgana Ve Kayle öz kardeştir. 

Talon önceden hırsız ve suikastçiydi. Onu kimse durduramıyordu. Bir gün bir noxus generali Du Couteau idi.Talonu Noxus ordusuna katılamya mcbur bıraktı. Talon da ilkkez kensini yenen birisiyle karşılaştığı için bu isteğe karşı koymadı. Du Couteau Katarinanın babasıdır. Bu adam suikaste kurban gidince onu aramak için katarina ve talon efsaneler ligine kadar girer....

Karma ve Irelia Ionia için omuz omuza savaşmıştır.

Kennen o kadar enerji doluymuşki doğduğunda ebesinin elinden kaçmış...


SingedWarwick bir kimyasal olayla kurta dönüşmeden önce ünlü kimyager Warwickin yardımcısı idi. Kimya bilgisini Warwick ile çok geliştirdi.

Shaco yaptığı şakayı anlamayanları öldürür ve ona ölüm komik gelirmiş. karşısındakini öldürene kadar güldürür öldükden sonra kendisi gülermiş.

Teemo ile Tristana arkadaş. Ancak bazılarına göre arkadaştanda öte...


Darius kendi yüzbaşısının geriçekilme kararını duyunca o koca baltasıyla boyunu koparmıştır. geri çekilen noxus askerleri bu şekilde gaza gelmiş ve savaşı kaybetmek üzereyken kazanmışlar. Darius Noxus a döndüğünde yönetimin korkak dolduğunu görür ve korkak olarak gördüğü üst düzey yöneticilerini kafasını uçurmuştur. Swain başta bunu iktidarı elegeçirmek için yaptığını sanar. Darius da Swain yükselişini izler ve ona destek verir. Darius Swain'in iyi bir lider olacağını düşünür.

Rumble ve Heimerdinger(bıyıklı beyin) aynı okuldan mezunlar. Bilim adına daima çekişmededirler.

AkaliShen ve Kennen dosttur. Ionia yı korumak uğruna 3 dost ninjadırlar. Ninjalar yalnız çalışır. yanyana 2 ninja olursa(aynı takımda) ninjaların canı 1 düşer. 3 üninja olursa tüm ninjaların canı 3 düşer. (Zed de bu can düşen ninja olayına dahildir.)Gizli pasif diyebiliriz.

Leonanın karşı takımında gözlüklü bir şampiyon varsa (Vayne Vandal gragas Vi Safari caitlyn gibi...) Leonaya karşı taunt yaptıklarında gözlüklerini çıkarıp takıyorlarmış. 

Volibear Zilean'ı öldürürse ekstra 11 gold daha kazanır. Bu ikili arasında da bir olay var ama çözemedim [Resim: smile.gif]

League of Legends ın yapımcılarından birisinin sevgilisinin adı Annie imiş. Ve Oyuncak ayıcığının adı Tibbers mış.

Continue reading..

  CS Hakkında Belkide hiç duymadığınız 5 şey
Gönderen: BigThunder - 15-11-2016, Saat: 11:00 - Cevaplar (1)

1999 yılında iki kafadar tarafından yayınlanan Counter Strike hakkında pekte bilinmeyen 5 gerçeği sizler için bir araya getirdik. İşte Counter Strike bilinmeyenleri!

Valve’in satış rekorları kıran serisi Counter Strike’ın son oyunu Global Offensivegünümüzden yaklaşık olarak 3 yıl önce, 2012’de satışa sunulmuştu. Aradan geçen 3 yıla rağmen hala Steam’de en çok satanlar sıralamasında zirvede bulunan Counter Strike’ın geçmişine kısa bir yolculuk yapalım.

Counter Strike haritaları oyuncular tarafından yapıldı

Counter Strike ilk olarak 19 Haziran 1999tarihinde beta olarak kullanıma sunulmuştu.Minh Le ve Jess Cliffe isimli iki kafadarınHalf Life’ın basit bir modu olarak tasarladıkları Counter Strike, oyun yapısıyla kısa sürede popüler bir hale gelmişti.
[img=300x0]http://s01.shiftdelete.net/img/content/15-09/07/counter-strike-1999.jpg[/img]
Counter Terrorist ve Terrorist (Anti Terör Timi ve Teröristler) ekipleri arasındaki mücadeleyi konu alan yapım için Le ve Cliffesadece bir tane harita hazırlamıştır. Oyunun betası oyuncuların beğenisine sunulduktan sonra aşırı ilgi görmüş ve bu durum Valve’in de dikkatini çekmişti.


Le ve Cliffe, Valve’de işe giriyor
Counter Strike’ın beklenmeyen başarısıValve’in dikkatini çekmiş ve Gabe Newell, iki kafadara Valve’de çalışmaları için reddedemeyecekleri bir teklif sunmuştu. Aslında Gabe’in kafasında CS’in isim haklarını satın alıp bütün kontrolü Valve bünyesinde toplamak vardı.
Fakat Le ve Cliffe bu teklife yanaşmayınca,Gabe’te çareyi iki kafadarı Valve bünyesinde işe almakta buldu.Le ve Cliffe’in Valve’in teklifini kabul etmesinin ardından Counter Strike’ın geliştirme sürecini Valve devralmış ve oyunda birçok yeniliğe imza atmıştı.

Her ne kadar Counter Strike’in geliştirme aşamasından Valve çalışanları sorumlu olsa da Le ve Cliffe daima oyunun kendini yenilemesi için fikirler sunmuştur.

CS’teki bot isimleri nereden geliyor?

Counter Strike her ne kadar online oynanan bir oyun olsa da, herkesin mazisinde botlara karşı mücadele ettiği bir kaç maç mevcuttur. Peki bu maçları yaparken, karşınıza ya da takımınıza aldığınız botların isimlerinin nereden geldiğini hiç düşündünüz mü?
Counter Strike’te bulunan tüm botlar, oyunun gelişimine katkı sağlamış olan insanların isimleridir. Örneğin oyundaki en güçlü iki bot (bu botlara halk arasında 100’lük olarak hitap ederiz) oyunun yapımcıları Le ve Cliffe’in isimlerini taşımaktadır. Bu botlardan birisi T takımında, diğeri ise CT takımında bulunur.
Valve’in patronu Gabe Newell’ın ismi deCS’de bir bota verilmiştir. Gabe isimli bot, CS’teki en güçlü 3. bottur.

CS haritalarındaki grafitilerin anlamı ne?


Counter Strike’ta pek çok haritada duvarlarda ya da çevredeki nesnelerin üzerinde bazı isim ve benzeri şeyler yazar. İlk bakışta oyunla anlamsız ya da alakasız gibi görünse de tüm bu yazıların bir anlamı vardır.
Birçok haritada, o haritayı yapan kişinin kullandığı takma isme yer verilmiştir. Bu isim bazen bir duvarda, bazen bir arabada, bazen de duvara tutuşturulmuş bir kağıdın üzerinde yazabilir.

Örneğin Counter Strike’ın yapımcılarındanMinh Le’nin takma ismi olan “Gooseman” Dust 2 haritasında duvarda yazan isimlerden birisidir.

Dust 2’de bombanın kurulduğu A bölgesinin arka kısmında, duvarda büyük harflerle “Goose” yazmaktadır. Bu yazının Minh Le’yi sembolize ettiği Valve tarafından da doğrulanmıştır.

Counter Strike’ta değişmeyen tek şey


İlk olarak 1999 yılında yayınlanan Counter Strike’te aradan geçen yaklaşık 16 seneliksüre içerisinde pek çok değişikliğe gidilmiştir.
Haritaların modellemelerinden, silah tasarımlarına varana kadar birçok değişikliğin yaşandığı oyunda değişmeyen tek birşey vardır.
Counter Strike tarihi boyunca değişmeyen tek şey, raund sonlarında çıkan “Terrorist Win” ya da “Counter Terrorist Win” ibaresidir. Oyunda bu iki ses haricindeki tüm ses kayıtları elden geçirilmiş, yenilenmiş fakat bu iki ses kaydına dokunulmamıştır. 

Continue reading..

  Kumar sistemi değişti!
Gönderen: relre - 14-11-2016, Saat: 23:30 - Cevaplar (10)

[Resim: 15095049_826125977525117_666979844634039...e=58D313D3]

Bazıları için iyi, bazıları için kötü oldu. 50000 TL basıp sunucu çökmesini beklemek için sabırsızlanıyorum : D

Continue reading..

  CSGO VIEWMODEL AYARLARI
Gönderen: Lixue_ - 14-11-2016, Saat: 15:25 - Cevaplar (2)

Viewmodel FOV(field of view). 

Eskiden r_drawviewmodel komutunu 1 yapınca silah gözükür 0 yapınca silah gözükmezdi.Bu durumu farklı bi boyuta taşımışlar silahımızın dolayısıyla kolumuzun konumunu 3 parametreyle değiştirebiliyoruz : 
1 = desktop 
2 = couch 
3 = classic 

Komut : viewmodel_presetpos 

Tamamiyle grafiksel bir opsiyon.Hangisi hoşunuza giderse onu kullanabiliyorsunuz ben şu an classicte devam ediyorum ama 2 numaralı değerde de silah daha yakın görünüyor daha doğrusu gerçek hayatta pusarak bekleyince nasıl bir konum alınırsa o konuma sokuyor görüntüyü. Bu da daha yakın demek... 

Bu özelliği kendi isteğinize göre de kişiselleştirebilirsiniz. 
Bunun için gerekli komutlar ise ; 

viewmodel_fov : 54 - 68 arasındaki değerleri verebilirsiniz.Kolunuzun ve silahın ekranın altından ne kadar uzağında olması gerektiğini ayarlamaya yarar. 
viewmodel_offset_x : -2 ve 2 arasındaki değerleri verebilirsiniz.Kolunuzun ve silahın X ekseninde nerde olması gerektiğini ayarlamaya yarar. 
viewmodel_offset_y : -2 ve 2 arasındaki değerleri verebilirsiniz.Kolunuzun ve silahın Y ekseninde nerde olması gerektiğini ayarlamaya yarar. 
viewmodel_offset_z : -2 ve 2 arasındaki değerleri verebilirsiniz.Kolunuzun ve silahın Z ekseninde nerde olması gerektiğini ayarlamaya yarar. 

Koşarken silahınızın hareketi konusunda da bikaç opsiyon var. Mesela cl_bob 0 komutunu bilirsiniz.Silah yürürken ileri geri hareket etmez. 
Bu sefer bunu yapmak için bikaç komut gerekiyor: 

cl_bob_lower_amt ; yürürken silah birazcık geriyo doğru kayıyor ivmelenmenin doğal etkisiyle. Bunu engellemek için kullanılıyor. 5-21 arasında değer alabilir.Tavsiyem "5" 
cl_bobamt_lat ; yürürken silahın yatay olarak sağa sola sallanma komutu. Aldığı minimum değer 0.1 bu sebeple bunu tavsiye ediyorum. 
cl_bobamt_vert ; bu da yürürken silahın dikey olarak yukarı aşağı sallanma komutu. Aldığı minimum değer bunun da 0.1 bu sebeple yine bunu tavsiye ediyorum. 
cl_bobcycle ; bu da herkesin bildiği silahın sallanma frekansı ayarı. 0.98 default değerde kalması da yeterli ama max değer olan 2'ye aldığınızda sallanmaları pek hissetmiyorsunuz. 
0.1'e alınca da saçma oluyor çok hızlı ileri geri hareket ediyor frekans ayarı olduğu için en yüksek değere getirin dalgalanmayı en az hissetmek için. Tavsiyem bu. 

Bir de bunların dışında duck pozisyonuna geçerken silahın hareketlerini kontrol etmeye yarayan komutlar var : 

cl_viewmodel_shift_left_amt ; bu komut çömelirken silahın sola kayma ayarını yapıyor. 0 yaparsanız silah olduğu pozisyonda çömelirsiniz. 
cl_viewmodel_shift_right_amt ; bu da aynı komut sadece sağa kayma ayarı. 
Bu iki değeri 0 yapabilirsiniz ancak minimum değerler left için 0.5,right için 0.25. Bu sebeple illaki az da olsa o kaymayı görüyorsunuz. Tabiki rahatsız etmiyorsa bu değerlerle oynamamanızı tavsiye ederim. 

Continue reading..

  CSGO FPS YÜKSELTME
Gönderen: Lixue_ - 14-11-2016, Saat: 14:19 - Cevap Yok

CS GO FPS YÜKSELTME İÇİN ÇALIŞTIRMA SEÇENEKLERİ KOMUTLARI


CS GO Performansı olmazsa olmaz. Şimdi bu komutları ekleyebilmek için öncelikle Steam ‘i açalım.

Steam > Kütüphane > CS:GO > “Sağ Klik” > Özellikler > Çalıştırma Seçeneklleri Ayarları


(Benim steamda eklenti olduğu için kendi ssimi atmadım.)

  • -freq 100
Frequency, oyunun bence bel kemiği. Yıllarca çok iyi monitörbilgisayar ekranı alamadığımdan belki de, Monitörümün yenileme hızı, yani kısaca Hz. Düşük olduğundan oyunu tam anlamıyla ağız tadıyla oynayamıyordum. İlk aldığım Samsung 957MB Flat Screen ile 100Hz ve üzeri seviyelere çıkarak oyunun aslında ne kadar fark ettiğini. Oyuna hakimiyetin 100 = HzMouse olduğunu formüle ettim. Bugün gidip kendinize bir iyilik yapın, minimum 100 Hz bir ekran alarak. Oyunculuk hayatınıza yeni bir soluk, yeni bir çağ açın.
Eğer yapamıyorsanız kendinize eski flat 100hz alabileceğiniz 4:3 monitor alarak kendinizi ödüllendirin.
Bunu da yapamıyorsanız. Elinizde ki monitorun maximum hz ‘ini zorlayın. Bu konuda yardıma ihtiyacımız olursa size farklı bir makalede yardımcı olmak isterim.
CS GO çalıştırma seçenekleri ayarlarımıza –freq 100 yazarak bazen ekstra program kullanarak monitorumuzun 100hzseviyesine cıkmadığı durumlarda yardımcı olarak 100hz ‘e çıkarma çabasıdır. Cs go fps sorunu ile direk bağlantılı olan bu komut. Aslında yüksek olan FPS ‘nizi görmenizi sağlar.
Şöyle ki. “fps_max 300” yazarak 300 fps ‘nizi 300 görmeniz aslında hz nizin kaç olduğuna bağlıdır. 60hz bir monitor ile oynuyorsanız. 60 FPS den fazlasını monitorunuz gosteremeyeceğinden oyunu rahat fakat gerçek kalitesinde oynayamaz, hakimiyeti sağlayamaz görüntülerde yırtılma gibi sorunlar olur ama pek de fark edeceğinizi sanmıyorum. Bu biraz daha CS:GO ‘u Pro seviyede konuşabilen ve konuşmaktan zevk alan arkadaşlara açık bir konudur. Geçelim. Artık NVIDIA G-SYNCVar..


  • -nod3d9ex
Hayat kurtarıcı CS GO FPS Ayarı, tam olarak Direct X ‘in bilgisayarınızın özelliklerine performansına göre sizlere direct x ‘in görüntü ayarlarınızın seviyesini set etmesini sağlamaktadır. +50 CS GO FPS Yükseltme olanağı sağlamaktadır.
  • -64bit
CS GO Çalıştırma ayarlarına ekleyeceğimiz bir başka önemli komut. İşletim sisteminiz 64bit fakat 32bit mi oynuyorsunuz oyununuzu ? Hadi ama. Olurmu öyle şey. FPS arttırmak için çok güzel bir fırsat yazalım bir köşeye.

  • –novid
Novid in fps ile hiç ilgisi yok, sadece oyun açılışında ki valve video intro ‘yu kaldırmaya yarıyor.
  • -threads 4
CS GO FPS Yükseltme konusunda belki de size en çok faydayı sağlayacak olan şey İşlemcinizin ne kadar güçlü olduğu ve işlemcinizi cs go performansı için kullanıp kullanmadığınız. Bazılarımız i7 işlemciler ile 60 FPS aldıklarından bahsediyorlar. Bana bir i7 verin minimum 400FPS ile CS GO Performansı garantisi veriyorum size. Thread nedir? Thread için çok şeyler söyleyemiyorum ama aynı anda işlemcinizin bilgisayara ne yapması gerektiğini söylemeden önce, bir kerede kaç işlemi döndürmesiyle ilgilidir. İşlemcinizin bir kerede kaç işlem döndürğünü öğrenmek için CPU – Z ‘i kullanabilirsiniz.
[Resim: cpu-threads-cs-go-%C3%A7al%C4%B1%C5%9Ft%...%C4%B1.jpg]


  • –novid
Novid in fps ile hiç ilgisi yok, sadece oyun açılışında ki valve video intro ‘yu kaldırmaya yarıyor.


CS GO OYUN İÇİ AYARLAR İLE FPS YÜKSELTME

CS GO GELİŞMİŞ VİDEO AYARLARI
  • EVRENSEL GÖLGE KALİTESİ – Düşük
Evrensel gölge kalitesi oyunun mesafesel ve bölgesel, kapalı alan, su veya bunun gibi alanlarda sahnenin gölgelerinin görünmesinde belirleyicidir. Yüksek den Düşük ‘e doğru mesafe bazında gölgelerin size görünmesini sağlayabilirsiniz.
Gölgeler oynanabilirlik açısından oyuncuya avantajlar sağlamaktadır. FPS yükseltmek ve performans arttırmak isteyenler kesinlikle en düşük seçeneği seçmeli.
Diğer yandan gölgeleri bazı noktalarda avantaj olarak kullanabilirsiniz. Gölge konumunuza göre, oyuncudan önce size görünebileceği pozisyonları var sayın ve avantaj sağlamak için seçeceğiniz seviyeye iyi karar veriniz.

  • MODEL / DOKU DETAYI – Düşük
Model ve doku detayı oyun içindeki her bir santimin ne kadar kaliteli olacağını belirler. Fps problemeri temelde çözünürlüğe dayalıdır.

  • EFEKT DETAYI – Düşük
Efekt detayı cs go ‘da bir oyucunun silah değiştirirken yaptığı hareketi göz önüne getirin. Son yapılan güncellemelerde bu efekler biraz daha iyileştirilmiştir. Oyuncu silah tutarken bıçağı çektiğinde, ki bu bir kelebek ise, bıçağı salladığını görebilirsiniz. bu efekt detayları cs go oyun seyir zevkini arttırabilir fakat fps sorunları ile başa çıkmanız anlamına gelmektedir. Düşük seçiniz.
  • SHADER DETAYI –Düşük
CS GO ‘nun işlemci bazlı shader çözümleyeci bir oyun olduğunu yukarıda anlattık, shader yani gölge çözümlemek ekran kartından çok işlemcinin yapacağı bir iş olduğundan ve cs go ‘nun çoğunlukla shader texutre mode ‘lu bir oyun olması sebebi ve FPS ‘nin çoğunu işlemcinizin gücüne göre sağladığınız bir oyun. Bu sebep ile shader detayı ‘nı düşük olarak ayarlayalım.
Benim bilgisayarımın işlemcisi güçlü diyorsanız gölge detayını yükseltebilirsiniz. Oyun içi ışıklandırmalarda iyileştirmeler görecekseniz objeler ve sahneler daha gerçekçi ve parlak gözükecektir. Dxlevel ile doğrudan bağlantılı olan bu ayarı yüksek seçerseniz. Dxlevel ‘da cs go çalıştırma seçenekleri ayalarında yükseltmeniz veya komple kaldırmanızı tavsiye ederim.

  • ÇOKLU CPU KULLANIMI – Etkin
CS GO FPS Yükseltmek için daha çok işlemci gücüne ihtiyacımız var. Elimizde ne kadar çekirdekişlem sayısı thread var ise bunları kullanmak için etkin olarak ayarlıyoruz.


  • KESKİNLİĞİ YUMUŞATMA MODU – Yok
Fps sorunuza deva olacak bir başka ayar. Burada dokuların kenarlarında oluşan tırtıklanma problemini çözmek için bu ayarı olabildiğince yüksek seçiniz. Daha fazla fps için yok seçiyoruz.

  • DOKU FİLTRELEME MODU – İki Doğrusal Yumuşatma
Dokuların görünüm kalitesini arttırmak için kullanabileceğimiz doku filtreleme modu ile dokuların daha iyi görünmesini sağlayarak tamamen fps sorunu yaşamak için bire bir ayardır. İki doğrusal yumuşatma ile bu ayarı fps üzerinde ki kötü etkisini en aza indiriyoruz.

  • DİKEY SENKRANİZASYON – Kapalı
Dikey senkranizasyon cs go için hz ekran kartı ve işlemci gücü üçgeni arasında en büyük ilişkiye sahip ayar olduğunu söyleyebiliriz. Bahsettiğim 75hz bir monitor ile 75 fps nin üzerini göremezsiniz ama net_graph üzerinde 160FPS görebilirsiniz, fakat bu 160 fps değildir. Dikey senkranizasyon kapalı iken görüntüde yırtılmalar, tanımlayamadığımız sorunlar meydana gelebilmektedir ama kendiniz kandırmaktan başka birşey değildir. 100 hz ve dikey senkranizasyon açık bir pc ve monitor de 100 FPS nin altına inmez ve minimum 100 FPS ile oynadığınızın garantisini kendinize verebilirsiniz. Dikey senkranizasyon çok ayrıntılı ve bahsetmek istediğim bir konu farklı bir makalede bu konuyu ele almak istiyorum. Paylaştığımda buradan görebilirsiniz.

  • HAREKET BULANIKLIĞI – Kapalı
Gölgeler düşük özellikleri olan bilgisayarlarda FPS problemi yaşatırlar bu sebep ile geçiş yumuşatma. Oyun içinde ani yön değiştirme ve hareketlerde ekrana sağlıyacağı gölge-bulanıklık ile fps sorunu yaşamanıza sebebiyet vereceğinden kapalı olarak seçmek en iyisi olacaktır.


O kadar araştırdım alırım bi +repinizi  Smile




Continue reading..

Çevrimiçi Kullanıcılar
Şu anda 37 çevrimiçi kullanıcı var. 0 üye | 37 Misafir

Hoşgeldin Ziyaretçi
Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız.

Kullanıcı Adı
  

Şifre
  





En Son Konular
Yaşayanlara selam olsun
Son Mesaj: TheMechanic
19-12-2023, Saat: 10:06
BUNE KARDEŞİM SUNUCU SAHİ...
Son Mesaj: Swallow
25-11-2022, Saat: 22:31
Minigames Yeni Market Eşy...
Son Mesaj: 4pro bey
29-07-2022, Saat: 06:18
Forumda Aktif OL < Hediye...
Son Mesaj: enesemre
28-11-2021, Saat: 15:01
Seviye Sistemine Kayıt
Son Mesaj: FLASH
25-09-2021, Saat: 19:57
konu nasıl açılır ? forum...
Son Mesaj: XRumerTest
19-08-2021, Saat: 06:43
Wasdzone Jail Map önerisi
Son Mesaj: Kuluku
05-04-2021, Saat: 00:56
MART FORUMDAN BAKTIRIR!
Son Mesaj: Kuluku
05-04-2021, Saat: 00:54
Jailbreak Güncel Market
Son Mesaj: Şahbatur
07-03-2021, Saat: 03:05
LoL TR Server'ı :'(
Son Mesaj: RoyaFlex
27-02-2021, Saat: 19:44

Forumlarda Ara

(Gelişmiş Arama)